Luty

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
11 marca 2024

"PRZEDSZKOLE WSPIERAJĄCE POTENCJAŁ I WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA"

"ŚWIETLICA SZKOLNA- PRZESTRZENIĄ DLA EDUKACJI, ROZWOJU I ZABAWY"

SOPELKOWE MELODIE... 

MOBILNE PLANETARIUM W NASZEJ SZKOLE

GMINNY KONKURS ORTOGRAFICZNO-GRAMATYCZNY

DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO W PRZEDSZKOLU

DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO W NASZEJ SZKOLE

PROJEKT "AKADEMIA KRASNOLUDKÓW"

 "PRZEDSZKOLE WSPIERAJĄCE POTENCJAŁ 

I WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA" 

     Nasze przedszkole uzyskało certyfikat w Ogólnopolskim Konkursie pt. "Przedszkole wspierające potencjał i wspomagające rozwój dziecka" zorganizowanym przez Studium Prawa Europejskiego. 

      Koordynatorem konkursu w przedszkolu była p. Anna Piątkowska, we współpracy z p. Ewą Hankus, p. Wioletą Merklinger, p. Beatą Guściorą, p. Marzeną Ścipień oraz p. Moniką Cichoń. 

 

GRATULUJEMY BARDZO SERDECZNIE !!!  


 "ŚWIETLICA SZKOLNA - PRZESTRZENIĄ DLA EDUKACJI, 

ROZWOJU I ZABAWY" 

     W ostatnim czasie nasza szkoła zdobyła certyfikat w Ogólnopolskim Konkursie pt. "Świetlica szkolna - przestrzenią dla edukacji, rozwoju i zabawy" organizowanym przez Studium Prawa Europejskiego.

    Koordynatorem przedsięwzięcia z ramienia szkoły była p. Izabela Skowron, we współpracy z nauczycielami świetlicy: p. Marzeną Ścipień, p. Krystyną Dryką oraz p. Grzegorzem Koptyrą. 

 

GRATULUJEMY BARDZO SERDECZNIE !!!  


SOPELKOWE MELODIE... 

       

      Dnia 27 lutego 2024 roku w Przedszkolu Publicznym w Baranowie Sandomierskim odbył się Międzyprzedszkolny Konkurs Piosenki o Zimie pt. "Sopelkowe melodie".

      Nasze przedszkole reprezentowali: Zuzanna Marek, Hanna Tucholska i Natan Byczek w piosence pt.: "Hu hu ha Nasza Zima Zła". Przedszkolaki zajęły I MIEJSCE. Opiekunem dzieci była p. Anna Piątkowska. 

 

 

 

 

 


MOBILNE PLANETARIUM W NASZEJ SZKOLE

   Dnia 26 lutego 2024 roku naszą szkołę odwiedziło Mobilne Planetarium. Przedszkolaki oraz uczniowie klas I-II mieli możliwość uczestniczenia w niezapomnianej lekcji astronomii.

       Dzieci z dużym zainteresowaniem podziwiały rozgwieżdżone niebo, komety oraz przyswajały wiedzę o kosmosie i budowie Układu Słonecznego. Na koniec najmłodsi oglądnęli film o dinozaurach. 

      Wszyscy uczestnicy pokazów byli zachwyceni i chętnie uczestniczyli w zajęciach. Zapraszamy do galerii. 


GMINNY KONKURS ORTOGRAFICZNO-GRAMATYCZNY 

      Dnia 23 lutego 2024 roku uczennice klasy III - Marta Baracz i Wiktoria Merklinger wzięły udział w Gminnym Konkursie Ortograficzno-Gramatycznym w Durdach. Trzecioklasistki wykazały się dużą wiedzą z zakresu ortografii, stylistyki i gramatyki.  

        Marta Baracz zajęła zaszczytne II miejsce. Opiekunem była p. Krystyna Dryka.

 

SERDECZNIE GRATULUJEMY!!!    


DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO W PRZEDSZKOLU  

 

      Dnia 23 lutego 2024 roku w naszym przedszkolu obchodziliśmy Dzień Języka Ojczystego. Z tej okazji przedszkolaki uczestniczyły w lekcji bibliotecznej, podczas której Pani bibliotekarka zapoznała dzieci z historią i znaczeniem języka polskiego. Następnie dzieci wspólnie wyrecytowały "Katechizm polskiego dziecka", a na koniec wysłuchały wiersza pt. "Chory kotek" oraz "Lokomotywa".

     Obchody tego święta mają na celu uwrażliwienie najmłodszych na piękno języka ojczystego i propagowanie dbałości o poprawność polszczyzny. 

 

 

 


DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO W NASZEJ SZKOLE

„Bądź z serca pozdrowiona,

Ojczysta święta mowo!

Niby łańcuchem złotym

Wiąże nas twoje słowo”.

(Leopold Staff, „Mowa ojczysta”)

        Dnia 23 lutego 2024 roku nasza szkoła przyłączyła się do obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Z tej okazji wysłuchaliśmy audycji radiowej poświęconej historii i znaczeniu tego święta. Na lekcjach języka polskiego uczniowie poznawali również "łamańce językowe".

        Ponadto uczniowie zgłębiali tajniki poezji Patrona Roku - Czesława Miłosza. Wykonywali ilustracje do wybranych wierszy poety, które zostały wyeksponowane na dolnym korytarzu. Były to m.in. "Przypowieść o maku", "Ojciec w bibliotece", "Ojciec objaśnia" i "Piosenka o końcu świata". 

      Dzień Języka Ojczystego to dobra okazja, aby podkreślić, jak ważne jest prawidłowe posługiwanie się językiem ojczystym w życiu codziennym.

 


PROJEKT "AKADEMIA KRASNOLUDKÓW"

KRÓTKO O PROJEKCIE

Akademia Krasnoludków to:

– realizacja zajęć w przedszkolu zgodnie z podstawą programową oraz arkuszem organizacyjnym,

– prowadzenie zajęć dodatkowych,

– możliwość korzystania z nowoczesnego i innowacyjnego na skalę gminy wyposażenia OWP

– działalność na obszarze gminy Baranów Sandomierski.

OPIS PROJEKTU

Projekt „Akademia Krasnoludków” realizowany jest ze środków programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytet 7 Działanie 7.11 Edukacja Przedszkolna.

Przedsięwzięcie jest wdrażane w okresie od 01.09.2023 r. do 31.08.2024 r. przez Gminę Baranów Sandomierski / Zespół Szkolno – Przedszkolny w Ślęzakach.

Nowoutworzone OWP oferuje wsparcie w postaci: animacyjne, szkoleniowe, doradcze, inkubacyjne, finansowe i biznesowe będące odpowiedzią na zdiagnozowane problemy i bariery.

Projekt realizujemy na obszarze gminy Baranów Sandomierski

Grupą docelową projektu stanowi 53 dzieci ( w tym 29 D i 24 CH ). Realizacja projektu przyczyni się tym samym do zwiększenia liczby miejsc przedszkolnym podlegających pod Urząd Miasta i Gminy w Baranowie Sandomierskim w stosunku do roku 2023.

Cel główny:

– Realizacja zajęć w ramach podstawy programowej dla 10 DZ ( 5 D i 5 CH ), w tym 2,5 -5 letnich zamieszkałych na terenie gminy Baranów Sandomierski w okresie do 31.08.2024r. w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Ślęzakach. Liczba utworzonych nowych miejsc wychowania  przedszkolnego odpowiada faktycznemu i prognozowanemu w 3-letniej perspektywie zapotrzebowania na usługi edukacji przedszkolnej na terenie gminy Baranów Sandomierski.

– Realizacja zajęć w ramach zajęć dodatkowych dla min. 53 dzieci ( w tym 29 D i 24 CH ).

Projekt zakłada utworzenie OWP w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Ślęzakach, dla dzieci od 2,5 do 5 letnich, bieżącą działalność przedszkola (zatrudnienia pomocy nauczyciela, organizacji codziennych zajęć zgodnych z podstawą programową), doposażenie OWP w niezbędne wyposażenie w tym placu zabaw, organizacji zajęć dodatkowych dla dzieci uczęszczających do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego: logopedycznych, terapii pedagogicznej z elementami integracji sensorycznej, gimnastyki korekcyjnej.

Dodatkowe zajęcia będą realizowane poza bezpłatnym czasem funkcjonowania ośrodków wychowania przedszkolnego określonym w art. 6 ust. 1 pkt 2 art.14 ust. 5 Ustawy o systemie oświatowym. Okres realizacji projektu planowany jest od 01.09.2023 do 31.08.2024r.(przedszkole w ramach projektu będzie funkcjonowało 12 miesięcy ) następnie gmina Baranów Sandomierski zagwarantuje trwałość utworzonych w ramach projektu miejsc wychowania przedszkolnego od daty zakończenia realizacji projektu przez okres, co najmniej 2 lat, określonej we wniosku o dofinansowanie projektu. OWP będzie funkcjonować w istniejącej bazie oświatowej gminy Baranów Sandomierski. Rezultatem projektu będzie utworzenie 10 nowych miejsc wychowania przedszkolnego na terenie woj. podkarpackiego i zwiększenie dostępu dzieci do edukacji przedszkolnej która jest co istotnie podwyższa ich szanse już na starcie ścieżki edukacyjnej.

Główne rezultaty:

Liczba dofinansowanych miejsc wychowania przedszkolnego – 10

Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 53

Liczba wyposażonych miejsc przedszkolnych w sprzęt, pomoce dydaktyczne – 10

Liczba zrealizowanych w OWP godzin zajęć dodatkowych – 288

Liczba OWP, które zrealizowały działania w ramach bieżącego funkcjonowania – 1

Wartość projektu: 259 959,66 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 233 959,66 zł

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

FORMY WSPARCIA

Projekt Akademia Krasnoludków dedykuje swoje działania do min. 53 dzieci ( w tym 29 D i 24 CH ) zam. w gminie Baranów Sandomierski, pow. tarnobrzeski. Projekt zakłada utworzenie dodatkowego OWP w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Ślęzakach.

 Organizacja i wyposażenie OWP:

W ramach wsparcia planuje się rozpisanie i przeprowadzenie procedur związanych z zakupem oraz zakup kompletnego wyposażenia dla nowoutworzonego OWP w tym mebli, pomocy dydaktycznych, zabawek, magicznej ściany, interaktywnego monitora wraz z interaktywna podłogą, itp. Pod potrzeby OWP dostosowane zostanie sala o powierzchni 78 m2, łazienka 10 m2 oraz szatnia 16 m2.

Bieżące funkcjonowanie OWP:

W ramach zadania planuje się oddelegowanie w ramach wkładu własnego 1 osoby – nauczycielki wychowania przedszkolnego. W ramach projektu przedszkole będzie czynne w godzinach 6:30 -16:00, w ramach zadania dzieci będą miały zapewnione dwa główne posiłki ( śniadanie, obiad ) jak również podwieczorek ( jest to uzasadnione tym, że zajęcia dodatkowe odbywają się poza czasem przeznaczonym na realizację podstawy programowej ). Realizacja zajęć w przedszkolu odbywać się będzie zgodnie z obowiązującym prawem oraz arkuszem organizacyjnym. Zajęcia te będą uzupełnione o zajęcia dodatkowe dla dzieci.

Realizacja zajęć dodatkowych dla dzieci

W ramach zadania zostaną oddelegowane nauczycielki ze szkoły do prowadzenia trzech rodzajów zajęć dodatkowych dla dzieci: logopedycznych, terapii pedagogicznej z elementami integracji sensorycznej, oraz gimnastyki korekcyjnej.

Zajęcia odbywać się będą w następującej częstotliwości :

  1. Logopeda: 16 godzin w miesiącu x 6 m-cy – łącznie 96 h . Na pierwszych zajęciach zostanie przeprowadzona wstępna diagnoza potrzeb logopedycznych dzieci jak również zostaną pogrupowane. W ramach prowadzonych zajęć prowadzący opracuje program na każdą godzinę zajęć dla każdej z grup.
  2. Terapia pedagogiczna z elementami integracji sensorycznej: 16 godzin w miesiącu x 6 m-cy – łącznie 96 h, dla wszystkich dzieci. Poziom zajęć zostanie dostosowany do potrzeb dzieci w grupach.
  3. Gimnastyka korekcyjna: 16 godzin w miesiącu x 6 m-cy – łącznie 96 h, dla wszystkich dzieci. Poziom zajęć zostanie dostosowany do potrzeb dzieci w grupach.

Realizowane w projekcie zajęcia dodatkowe przeznaczone są dla wszystkich dzieci uczęszczających do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Ślęzakach, w tym również dla dzieci dla których utworzono w ramach projektu nowe miejsca wychowania przedszkolnego.

Harmonogram

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

www.mapadotacji.gov.pl

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2024-03-11
Data publikacji:2024-03-11
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Monika Cichoń
Liczba odwiedzin:115